Sultan’s Leather Fair معرض السلطان للمنتجات الجلدية

Sultan’s Leather Fair معرض السلطان للمنتجات الجلدية



17 Apr 17:00 - 20:00 - Cairo
MASQ - Maq‘ad of Sultan Qaitbey

Route
More info

للغة العربية أنظر بالأسفل

SULTAN’S LEATHER FAIR
Between Old and New

Tuesday, 17 April 2018, 5:00 PM – 8:00 PM

Sultan Qaitbey Area, ‘City of the Dead’, Cairo
MASQ - Maq‘ad of Sultan Qaitbey
Exhibition location: goo.gl/maps/Echxb89rUi82



The SULTAN’S FAIR on 17 April will showcase leather products and
manufacturing techniques to mark the involvement of the renowned
British designer Bill Amberg in the training workshops offered to the
women from the local community by the Sultan Foundation with funding from the Alfanar Foundation.

The SULTAN’S FAIR will offer opportunities to purchase leather goods from various Egyptian producers - from little known start-ups to established and recognized manufacturers. Along with the leather
goods, a variety of locally produced traditional goods will be available for sale. These will include hand-blown glass, brass objects in traditional design, silver-inlaid brass, silver jewellery, mother-of- pearl inlays and much more.

The SULTAN’S FAIR features an open day with Bill Amberg, who will present his secrets of leather working and explain techniques and finishes, as well as design principles that have brought him huge success in the United Kingdom.

The training workshops for women are part of the social development component in the wider project ‘Heritage for the Living in the City of the Dead’, which is funded primarily by the European Union, and also includes cultural activities and historic preservation.

ARCHiNOS Architecture carries out the work in cooperation with the
Historic Cairo Project of the Ministry of Antiquities.Began in February 2018, the project is a continuation of earlier European-funded work by ARCHiNOS in the area, which since 2015 included a number of SULTAN’S FAIRS with different themes.

The SULTAN’S FAIR invites everybody interested in tangible and
intangible heritage of Cairo’s ‘City of the Dead’, in traditional crafts, and in contemporary design. COME AND ENJOY!

معرض السلطان للمنتجات الجلدية
بين الماضي والحاضر

يوم الثلاثاء 17 أبريل 2018، 5:00 – 8:00 مساءاً
منطقة السلطان قايتباي – صحراء المماليك (القرافة) – القاهرة
مقعد السلطان قايتباي
موقع المعرض: goo.gl/maps/Echxb89rUi82

إن معرض السلطان الذي سيقام في 17 أبريل القادم سيساعد على عرض المنتجات الجلدية وتقنيات صناعة الجلد وتصميمه التي تعكس مشاركة المصمم المعروف بيل أمبيرغ في الورشات التدريبية المخصصة لسيدات المجتمع المحلي والتي كانت بتنظيم من مؤسسة السلطان تحت دعم وتمويل منظمة الفنار.

معرض السلطان سيتيح لكم الفرص لشراء المنتجات الجلدية من مختلف مصنعي الجلد في مصر- ابتداءاً من المبادرات الصغيرة وصولاً إلى المصنعيين والمصممين المشهورين.
إضافة إلى المنتجات الجلدية، سيكون هنالك العديد من الحرف والمنتجات اليدوية المصنعة محلياً والمعروضة للبيع والتي هي عبارة عن منتجات الزجاج والنحاس التقليدي والمجوهرات من الفضة والكثيرغيرها.

سيكون المعرض على شكل يوم مفتوح حيث سيشاركنا المصمم البريطاني بيل أمبيرغ أسرار الجلد وتقنياته المختلفة وآالية التصميم التي شكلت الأساس في نجاحه في بريطانيا.
هذه الدورات التدريبية التي تساعد السيدات على دعم دخل أسرهن لتحسّن وضعها المادي هي جزء من مشروع أوسع في المنطقة يدعى "التراث لقاطني منطقة القرافة – صحراء المماليك - القاهرة" والذي يقام بتمويل رئيسي من الاتحاد الأوروبي، والذي يجمع بين الحفاظ على التاريخ وتطوير الأنشطة الثقافية والتنمية الاجتماعية.

الشركة المعمارية أركينوس وبالتعاون مع مشروع القاهرة التاريخية – وزراة الآثار يتابعان سير العمل والترميم في تلك المنطقة.
وفي فبراير الماضي بدأت متابعة العمل على مشروع سابق من قبل أركينوس حيث كان بدعم وتمويل الإتحاد الأوروبي ومنذ ذلك الوقت قد تم إقامة وتنظيم العديد من المعارض.
معرض السلطان يتشرف بدعوة جميع المهتمين بالتراث الملموس والغير ملموس والحرف اليدوية لمنطقة القرافة – صحراء المماليك – القاهرة إلى الحضور للإستمتاع بالفعالية!



© 2019 Siguez